ESTRATÈGIES:
*Lideratge general en costos: Oferim un preu baix i o competitiu com a conseqüència d'un major control en els costos (Per exemple: Zara).Per les micro i petites empreses és molt arriscat aquest tipus d'estratègia.
*Estratègia de diferenciació: Aquesta estratègia consisteix a afegir, al a funció bàsica del producte o servei que oferim, una cosa que sigui percebuda en el mercat com a única i ho diferencii de la resta. (Per exemple:Ikea)
*Estratègia concentració o enfocament d'especialista: L'Objectiu d'aquesta estratègia és concentrar-se en l'atenció de les necessitats d'un segment o grup particular de compradors, sense pretendre abastis el mercat sencer, tractant de satisfer aquest segment millor que els competidors (Per exemple: Prenatal)
SEGMENTACIÓ:
És la divisió del mercat en diferent grups de compradors que necessiten serveis separats.
Selecció del mercat meta o públic objectiu; Consisteix en l'avaluació de l'atractiu de cada segment i la selecció d'un o més segments del mercat.
*SEGMENTACIO GEOGRÀFICA: Local, Nacional...
*SEGMENTACIO DEMOGRÀFICA: Edat, genere, ingressos, educació rebuda...
*SEGMENTACIO PSICOGRÀFICA: Estil de vida, personalitat, valors...
*SEGMENTACIO PER COMPRORTAMENTS: Refereix al comportament del consumidors vers el producte.
POSICIONAMENT:
Atributs obtinguts percebuts pel client.
Cal que ens construïm una marca
La imatge que el client te de nosaltres.
(Exemple: VOLVO-> seguretat)
P.V.U.: PROPOSTA VENTA ÚNICA.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada