dimecres, 20 de gener del 2010

MARQUETING - MARKETING - MK (1a)

MARKETING (anotacions varies d'un curs molt interessant)


Que és el màrqueting? Segons Philip Kotler (considerat per alguns el pare del màrqueting), és el procés social i administratiu per el qual grups i o persones satisfan les seves necessitats al crear e intercanviar bens i serveis. També hi ha altres definicions: que és el art o la ciència de satisfer les necessitats dels clients i obtindre guanys al mateix temps.
El que tenim que tenir clar és que màrqueting no és publicitat, és SATISFER LES NECESSITATS del sector on ens movem
Cal tenir un bon producte, tenir bons proveïdors, bons venedors, pensar que necessita el mercat on dirigim el nostre negoci i sobretot satisfer el nostre client.
Cal tenir constància.

Les 22 lleis del màrqueting (les 10 primeres)


1- Llei del liderat: És preferible ser el primer que ser el millor
(ho podem comparar a: qui recordem que va trepitjar la lluna? no recordem qui va ser el millor si no qui va ser el primer, Armstrong.

2-La llei de la categoria, si no hem estat els primers en una categoria, hem de crear una de nova en la que puguem ser els primers, (per exemple 7up no podia competir amb coca-cola, doncs va crear una altre categoria de beguda)

3-La llei de la ment, És millor ser el primer en la ment que el primer en el punt de venda”. (per exemple el primer en ment d'ordinadors va ser IBM, pero no va éssser el primer en vendre's)

4-La llei de la percepció. El màrqueting no és una batalla de productes, és una batalla de percepcions.(Una empresa pot arribar a tenir un èxit increíble si pot trobar la manera d'apropiar-se d'una paraula en la ment del client. No una paraula complicada, ni tampoc inventada)

5-La llei del enfocament. El principi més poderós en màrqueting és posseir una paraula en la ment dels clients (per exemple: ferrari-> luxe, Jeep-> aventura, Citroen-> utilitari...)

6-La llei de l'exclusivitat. Dues empreses no poden posseir la mateixa paraula en la ment del client. (Per exemple nestcafe i marcilla son dues marques de café, però sempre pensem potser en la primera.

7-Llei de l'escala. La estratègia a utilitzar depèn de l'esglaó que s'ocupi en l'escala. (per exemple: Avis i hertz son dos companyies de lloguer de cotxes, en la que Hertz liderava, doncs Avis en veure això, va tenir la idea de dir: Som la segona millor companyia de lloguer de cotxes, i per aixo ens esforcem a ser els millors.

8-La llei de la dualitat. A la llarga, cada mercat es converteix en una carrera de dos participants. (per exemple nokia o motorola, movistar o vodafone..)

9- La llei de l'oposat. Si opta al segon lloc, la seva estratègia esta determinada pel líder. A la fortalesa hi ha debilitat. On vulgui que el líder sigui fort, hi ha una oportunitat de canviar els papers per un ambiciós nombre dos (per exemple Pepsi va veure que podia entrar al mercat a través de que coca-cola era més antiga, o sigui com si fos la beguda dels d'abans i ells era la beguda del futur, dels joves..)

10- La llei de la divisió. Amb el temps, una categoria es dividirà per convertir-se en dues o més categories. Una categoria comença essent única, però al llarg del temps, la categoria es desglossa en altres segments. Cada segment és una entitat separada i distinta (per exemple abans només hi havia iogurt danone, ara hi ha activia, desnatats, actimel...)

(fins aquí les meves anotacions del curs, cal dir que només son anotacions que jo vaig prenent i espero que us siguin d'utilitat, si hi ha algún error prego em perdoneu)