dilluns, 12 d’abril del 2010

Campane amb verdures

Ingredients:
  • campane (els ultims eren de gallo)
  • oli
  • sal, pebre
  • carbasso
  • carrota
  • ceba
  • pebrot vermell
  • una mica de tomata
Procediment:
Bullim la pasta deu minuts amb una mica de sal i oli i un cop cuit, ho deixem escorre. Tallem a daus la verdura, menys la carrota que la farem ratllada. Agafem una paella i possem oli i possem tota la verdura (menys la carrota), un cop casi cuita hi afegim la carrota i una mica de tomata. I després ho possem damunt la pasta. Bona cuina!

PROVOLETTA

Ingredients: un tall de formatge provoletta (normalment a la carnisseria o al caprabo o venen a punt per fer)

Agafem un plat i possem el formatge,  i al microones 5 o 7 minuts, un cop cuit.. bona cuita

Es bonisim i super fàcil de fer.

dilluns, 29 de març del 2010

ESDEVENIMENT QUE NO HI PODEM FALTAR! 09-04-2010.

TRUITA D'ESPARRECS DE TEMPORADA

Per fi ja he anat a gaudir de la natura i poder recollir o buscar o caçar uns quants espàrrecs.

Ingredients:
  • Espàrrecs
  • sal, oli
  • ous
Procediment:

Netejem els espàrrecs amb aigua, els tallem a troçets petits (1,5 cms aprox) menys la part dura. Aquest cop ho he fet diferent. He fet bullir els espàrrecs uns 5 minutets amb poca aigua, un cop s'ha begut l'aigua, hi he afegit oli a la paella i els he sofregit una mica. Batem els ous, aquest cop 4, ja que n'hem trobat bastants, i ja tirem els ous batuts a la paella per fer la truita.
Bona cuina!

divendres, 5 de març del 2010

MK 15

ANALITZAR:

Podem analitzar les visites a la nostra web, qui ho ha visitat, durant quant temps... a GOOGLE ANALYTICS

CAL QUE FEM NETWORKING:

A linkedin, xing, neurona, twitter, facebook...

PER ULTIM 10 CONSELLS:

Tindre Ganes de guanyar diners
Planificar be les despeses i tenir seguretat financera
Conèixer la competència i les tarifes
Conèixer els clients
Posicionar-se
Crear marca
Estar a Internet
Fer mk directe
Visitar els clients
Ser constants.

SI NO POTS CORRE, GALOPA
SI NO POTS GALOPAR, CAMINA
I SI NO POTS CAMINAR AGAFA EL BASTO
PERÒ NO PARIS MAI!!

dimecres, 3 de març del 2010

mk 14

MK INTERNET
Tots els detalls compten
Ens hem de posicionar en Internet!

Hi ha 3 tipus de MK a Internet:

MK Atracció: Que genera visites i repetició de visites, a traves de vídeos, fotos...
ex: coca-cola

MK de Retenció: tenim la web dissenyada de manera que quan la visiten, es queden, repeteixen... ex: wikipedia, youtube...

MK de Recomanació: aconseguir que el client satisfet actuï com a prescriptor

POSICIONAMENT EN CERCADORS:

Cal que estiguem amb els 30 primers resultats.

*seo: posicionar-se a Internet gratuïtament a través del disseny de la web i de les paraules clau
*sem: sistema de pagament per situar-se en bon lloc, pagament per click...

dimarts, 2 de març del 2010

mk 13º

VISITA AL CLIENT:

NO ACCEPTAR UN NO!, Un no, significa que aquella persona té una inseguretat i hem d'intentar trovar la manera de treure-li un si.

La venta mai és pot improvisar! cal organitzar-se

Cal atendre el client

Deixar-lo parlar, escoltar-lo

No fer perdre mai el temps al client

Cal que ens presentem en 10 paraules, ja que son les que captaran abans.


Exemple:

Sóc Maite Juanola, porto l'administració de l'empresa Taller Juanola, especialitat en BMW,.

dijous, 25 de febrer del 2010

mk 11º- 12º

Com fer un bon email:
Sempre personalitzat, sempre a una sola persona mai en grup
Amb un assumpte que tingui "ganxo"
Millor dia d'enviament: dimecres tarda, així el dijous el matí serà el primer que llegiran.
És el més econòmic

Publitramesa:
Sempre amb sobre, personalitzat (si pot ésser escrit a mà)
Una bona opció per bona publicitat seria fer els segells de correus amb el nostre logo

Carta:
Les cartes han d'ésser personalitzades.
Possar-hi un P.D. és molt important (sempre és llegeix)
El més important de la carta cal estar amb negreta i amb subratllat, ja que el lector al llegir aquestes parts hauria de detectar ràpidament el contingut de la carta.
Cal ésser una carta curta
Fàcil de llegir
Sempre signada (a mà)

divendres, 19 de febrer del 2010

mk 9º-10º

COMUNICACIO:


A.I.D.A.: (Sistema de comunicació)

En qualsevol procés de comunicació cal :

A: Captar l'ATENCIÓ del lector
I: Guanyar el seu INTERÉS
D. Crear un DESIG
A. motivar a l'ACCIÓ o compra

COMUNICACIÓ:

1. MK DIRECTE
2. VISITAR CLIENTS
3. INTERNET.

1. MK DIRECTE

Diferentes tècniques que permet el contacte inmediat i directe amb el possible comprador, especialment caracteritzat a fi de promoure un producte o servei

A través de:

  • Email màrqueting
  • Publitramesa
  • TElemàrqueting
  • Couponning
  • Bustiada
  • Televenda
  • Sistemes multimedies i tots els mitjans interactius
El més important és tenir UNA BASE DE DADES actualitzada, completa i personalitzada

Els emails tenen que anar personalitzats!

Hi ha dos tipus de base de dades:

* Internes
* Externes

divendres, 12 de febrer del 2010

MK 8º

MÀRQUETING MIX: LES 4 PES


  • PRODUCTE: PRODUCTE I O SERVEI
  • PLACE: DISTRIBUCIÓ, VENDA I O COMERCIALITZACIÓ
  • PROMOTION: PROMOCIÓ I O COMUNICACIÓ
  • PRICE: PREU
PRODUCTE:

Quin benefici ens aporta?
  • La gamma
  • Sistema d'entrega
GAMMA:

AMPLITUD: son línies de productes que té l'empresa

Per ex.: Productes làctics
            Conserves vegetals
            Embotits

PROFUNDITAT: Nombre de productes o referencies de cada línia
Per ex: Flam, crema...
           Espàrrecs, carxofes...
           Pernil, fuet...

LONGITUD: totes les referències que tenim

ANÀLISI DE LES ETAPES DEL CICLE DE VIDA D'UN PRODUCTE O SERVEI:


1.INTRODUCCIO

.Creixement lent de la demanda del producte o servei
.Si és tracta de substituir un altre producte el creixement serà més curt el creixement
.Al seu un nou producte normalment els preus solen ser més cars, ja que la distribució serà reduïda i la gamma més limitada
.El paper de la publicitat és informatiu, tenim om objectiu estimular la demanda del producte

2.CREIXEMENT:


.S'accelera la demanda
.Apareixen competidors o imitadors
.La despesa de publicitat és inferior
.Augmenta la gamma de producte
.Es redueix el preu

3.MADURESA

.Creixement estabilitzat
.Existeix gran nombre de competidors
.Preus segueixen baixant per la competència
.Reduïm el benefici, gran diferenciació del producte
.S'estabilitza el cost en publicitat
.S'estén el producte a nous segments de mercat

4.DECLIVI


.Descens de ventes
.És redueixen els competidors
.És treuen referències dels productes que menys és venen
.No hi ha cost en publicitat
.Possiblement és torna a pujar el preu de venta per cobrir costos

PREU
MAI HI HA UN PROBLEMA DE PREU
EL PROBLEMA ÉS LA DIFERENCIACIÓ..

És bàsic conèixer el CONTRAVALOR: Esforç físic, psíquic o intel.lectual que estem obligant al nostre consumidor en comprar el nostre producte


PER FIXAR PREUS cal analitzar:

.Costos
.Competència
.Tipus de client a qui ens dirigim

* Hem de fer un pressupost de ventes anual.

ESTRATÈGIA DE PREUS:
Cal prendre 2 decisions: Nivell de Preus - Posició en els nivells

DINS EL NIVELL on som?
.El és alt
.Mitjà
.El més baix del nivell.

DAVANT EL DUBTE, OPTAR SEMPRE PER EL PREU ALT!


TIPUS DE PREUS:

Preus descomptats: Serveis o producte mínims a un preu baix
Preus Rodons: Millor posar 100, que no 108, ja que així no sembla que el preu sigui arrodonit
Preus màgics: Millor posar 95, que 98, el 5 és un numero màgic
Preus prestigi: el que posen per marcar la marca, per exemple rolex
Preus "anzuelo": vendre un producte o servei a un preu just, casi sense benefici o casi inferior de preu, per atraure altres ventes
Preus desnatats: Per penetrar al marcat amb el benefici

COMERCIALITZACIÓ:

*DIRECTE
*INTERMEDIARIS (desavantatge, pel control de client)

És decideix en funció:

.La cobertura on volem arribar
.Control
.Costos

HI HA 3 NIVELLS DE COMERCIALITZACIÓ:


1. de 2 nivells: fabricant - comprador
2. de 3 nivells: fabricant - detallista - comprador
3. de 4 nivells: fabricant - majorista - detallista - comprador

El poder el té, qui tracta directament amb el client (Poder de la distribució)

DECISIONS BÀSIQUES:

. Canals
. Cobertura
. Grau de cooperació i central del canal


COMUNICACIO:

. Públicitat: mk directe e internet
. VEnta personal
. Relacions públiques
. Promoció de ventes

STA LAIA!

FELICITATS A TOTES LES LAIES, PERO EN ESPECIAL A LA MEVA FILLOLA!!!!!

dimecres, 10 de febrer del 2010

MK - 7º

DOCUMENTACIÓ COMERCIAL ATRACTIVA:


* Els emails tots amb la firma digital
* PRessupostos, factures, albarans... amb totes les dades de l'empresa, el logo i totes les dades necessàries.

IMATGE CORPORATIVA:


EL LOGO: Hi ha 3 tipus de logos:

 
* Logotip= lletres (sony, google...)
* Logotip= formes (M de mcdonals, la poma d'apple...)
* Logotip= letres+formes ( Pepsi, disney..)

ATRIBUTS D'UN BON LOGOTIP:

 
* Ha de ésser simple
* Memorable: Fàcil de recorda, i tenir impacte
* Únic: verificar si ja existeix o no
* Adaptable
* Coherent

COM TENIR UN BON LOGOTIP:


* Posicionament
* Dirigir-nos a una empresa de naming
* Comprar un logo fet
* O bé fer-lo nosaltres mateixos (en aquest cas, hauríem de fer-ne almenys 50 amb blanc i negre, i d'aquest 50, escollir-ne 3, i fer-lo amb diferents colors, un cop fet, demanar opinions i després decidir)

QUE SIGNIFICA UN COLOR EN UN LOGOTIP:
  • Blau clar: calma, pau, net, fresc..
  • Blau fosc: serietat, acàdemic, anàlitic...
  • Blanc: pur, elegant...
  • Negre: serietat, formal, distinció
  • Marró: terra, natura, pràctic...
  • Groc: descobrir, llum, optimisme...
  • Verd: natura, ecològic, salud, fresc...
  • Vermell: agressiu, pasió, força, valentia...
  • Taronja: alegria, energia, diversió...
  • Rosa: suavitat, calidesa...
  • Lila: noble, luxe, misteri...