divendres, 8 d’abril del 2016

Bar Casto - Zaragoza

 
Suposo que era en "casto"

 
El plat de pernil
 

 
Ous estrellats amb bacallà (molt bons)

 
 
Pa amb tomàquet
 
 
 
Bar Casto
Mendez nuñez, 36
Zaragoza
 
 
Us recordo que hi hem estat per S.Santa, per tan no cal que us digui que estava tot a petar. El tracte potser va ésser dels llocs on ens van atendre més lents, però tot i així tot estava bo.  Tapes i pinxos de tot tipus. El jefe, el que tallava el pernil anava de lo més estressat, tot i que el seu personal no (casi que valia més que treballes sol). Tot molt bo, ja us diu només el tracte bastant lent.
 

dijous, 7 d’abril del 2016

Calamarsons amb ceba i cervessa




Ingredients:

·         500 g calamarsons
·         1 ceba
·         1 gri d’all
·         Got de cervesa
·         Oli d’oliva
·         Sal
·         Pebre 
 

Procediment:

Tallem la ceba i l’all i ho posem a coure en una paella.
Netegem els calamarsons, en trèiem el petit plàstic interior i els passem per aigua. Escorre.
Un cop la ceba sigui rossa, afegim els calamarsons. Remenem, posem a punt de sal i pebre. Ara ja podem afegir un bon raig de cervesa i ho deixem coure uns 10 minuts fins que s’hagi begut l’aigua que fan. I ja podem servir. 

Per quantes persones: 3 persones

Dificultat: fàcil
Temps de preparació total: 30 m
Temps de cocció: 20/25m
 

Vi triat per acompanyar:  Mas llunes – Auria 2015 - Blanc

dimecres, 6 d’abril del 2016

La mejillonera Zaragoza

 
Les taules

 
Les canyes i els musclos

 
Menjador
 
La Mejillonera
Passeo Independencia 6 Local 2
Zaragoza
TEl 976232654
 
 
Per mí un bon lloc de tapes de Zaragoza, pots menjar lo típic i bàsic, musclos amb totes les seves varietats , patates braves i algún bocata. Vaig trobar que el preu era molt correcte per lo servit. Les canyes a 1 e, i els musclos que vaig menjar eren molt bons, amb la seva verdureta tallada damunt. Potser d'únic mig dolent era que el personal no era de lo que és diu simpàtic, però de totes maneres vas a lo que vas, una tapa i a continuar. Per mí i tornaria.

dimarts, 5 d’abril del 2016

NH CIUDAD DE ZARAGOZA 3*





NH CIUDAD de ZARAGOZA
Av. César Augusto, 125
ZARAGOZA
Tel. 976442100


Per mi dels millors hotels que hem estat darrerament relació-qualitat-estrelles-proper-preu. No sé si és que últimament m'hi esforço més però així és.

A un minut del pilar i del Ebre i a dos de la zona de bars i restaurants "el tubo". 
Té unes vistes increïbles, però quan dic increïbles és poc!!! Nosaltres estavem a la 212 i ja en podiem gaudir.
NH Ciudad de Zaragoza per mi és un ben merescut 3 estrelles. No puc opinar dels esmorzars, ja que només vam agafar allotjament. Les habitacions amb vistes aEbrefantàstiques. EL personal molt amable i servicial. Només comentar-vos que si escolliu habitació standar sense vistes, us assegureu que el llit fa més de 135 ... jo vaig poder-ho canviar unes hores abans d'arribar-hi, i per tal sols 11 e de suplement per dia, vam tenir unes vistes increïbles i una habitació més amplia. Tornarem segur.

dijous, 31 de març del 2016

LA LOBERA DE MARTIN (SARAGOSSA-ZARAGOZA)

 
Les neveres amb els vins i caves

 
L'stock de tomàquets i les neveres amb el entrecots!!!

 
Un dels menjadors

 
L'amanida

 
La paella de marisc

 
Els estris pel marisc de la paella

 
El solomillo
 
 
 
LA LOBERA DE MARTIN
c/ Coso 35
Centro Puerta Cinegia 11-13
Zaragoza
 
 
Tot i ésser setmana santa quan hi hem anat el tracte ha sigut excel.lent!  Bona relació qualitat preu. I sobretot un tracte inmillorable. Tenen un stock de carns i vins increíble. En ple centre de Zaragosa hem disfrutat d'aquest restaurant. Podeu menjar-hi des de filets, entrecots, paelles ... i per triar el vi, paciència en tenen un mun!!!!! Tornarem segur!!!!! A per cert ens van convidar a un xupito i un petit tast de les neules que fan!!!!

dimecres, 30 de març del 2016

La Lonja de Tony - Zaragoza

 
Les copes de "Mar de Frades" i les ostres


 
El local, molt acollidor

 
Les cloïsses a la marinera

 
I el carles
 
La Lonja de Tony – Marisqueria
Don Jaime 38-40
Zaragoza
 
Dins la zona del “tubo” de Saragossa, hi trobem aquest bar-marisqueria-restaurant, que disposa de 2 locals. Peix fresc i marisc. Potser un pèl més cars que algun dels altres que vam provar per fer tapes. De qualitat i molt agradable. Al haver-hi anat pel pont, moltes coses estaven esgotades, però diu el carles que les ostres eren molt bones.
Preu mig de les copes de vi 1,80/3,00 – tapes mínim 8 e (de peix) 
 
En general hem estat molt i molt bé a Saragossa, la gent molt amable, servicial i alegre. Diria que quasi a tots els llocs hem estat d'allò més be!!!



divendres, 18 de març del 2016

Quinoa amb verdures


Ingredients:

·         300 g Quinoa
·         Tall de bròquil
·         2 carrotes
·         1 ceba
·         ½ pebrot vermell
·         ½ carbassó
·         Oli oliva
·         Soja
·         Curri
·         sal

 

Procediment:

Netegem la quinoa i la posem a coure amb força aigua a foc mig durant 14 minuts.Tallem les verdures a daus.
En el Wook afegim un bon raig d’oli d’oliva, posem a coure les verdures. Posem a punt de sal. I ara hi afegim una mica de soja liquida.
Escorre la quinoa i ja la podem afegir al Wook, coure 2 minuts més , afegim un pols de curri i remenem i ja podem servir. 

Per quantes persones: 4 persones

Dificultat: fàcil
Temps de preparació total:  25 m
Temps de cocció:  15 m + 15 m
 

Vi triat per acompanyar:  Cune Reserva 2012.

·         Per saber si la quinoa està cuita, comprovem que el gra és torna transparent i s’obre.

dijous, 10 de març del 2016

Bacallà confitat amb estofat especiat de carrotes i carxofes

 
 
Ingredients:
·         4 talls de bacallà dessalat
·         3 carrotes
·         4 carxofes
·         1 ceba
·         Cúrcuma
·         Curri
·         Sal
·         Oli oliva
·         2 alls
 
Procediment:
Tallem la ceba i les carxofes a tires.
Laminem les carxofes i en trèiem la pelussa interior (va molt be amb una cullereta).
En un cassó amb un raig d’oli d’oliva, posem a coure la ceba, les carxofes i les carrotes. Rectifiquem de sal i seguim coent, ara hi posem afegir un pols força generós de curri i de cúrcuma, remenem i quan ja sigui rosses afegim una mica d’aigua calenta o si teniu brou millor, tapem i deixem que cogui uns minuts (10m).
En un cassó posem 500 ml d’oli i 2 alls sense pelar. Posem a foc lent i quan al voltant dels alls comenci a sortir bombolles, ja podem ficar-hi el bacallà , baixem el foc i deixem que cogui uns minuts (de 5 a 10 m) depèn el gruix. Sabrem que es cuit, ja que canvi de color, no és tan transparent, sinó més blanquinós.
Col·loquem les verdures i damunt ja hi podem posar el bacallà.
 
Per quantes persones: 3/4
Dificultat: fàcil
Temps de preparació total:  40 m
Temps de cocció:  20 m + 10 m
 
Vi triat per acompanyar: Perfum del 2013. Blanc.

dimecres, 2 de març del 2016

Korpilombolo (L'escala)


Tast d'olis
 


Les Taules
 



El pa amb tomàquet que fa el Pau amb Farina eco
 

 
Carpaccio de gambes

 
Anxoves

 
Hamburguesa Agnus


 
Daus de llom de ren

 
Sopa de vainilla amb cremós de regalis

 
Mousse de xocolata blanca amb crema de menta
 


KORPILOMBOLO
Camí Ample , 40
17130 L'Escala
Tel 972 77 32 95
 
Korpilombo és un petit i acollidor restaurant, situat entremig dels carrerons del poble de l’escala que vam descobrir gràcies a l’Anna Maria B. Amb només 8 taules, quan hi entres ja et sens especial.
El porten l’Annette i el Pau, ni una sola persona més.
L’Anette et be a rebre amb un tres i no res amb un simpatia entranyable. Entre ella i el Pau (que no para a la cuina)  els 2 sols fan rutllar-ho d’allò més bé.
Han creat una carta de tapes o mitges racions excel·lents. Depenent la gana que tinguem pots escollir-ne 2, 3 4 o fins i tot 5. Els productes dels millors i de proximitat i el pa que també se’l fan ells amb farines ecològiques . Us puc dir que ens vam quedar amb ganes de més. Cal que proveu el foie, la pasta amb calamars, el carpaccio de gambes, l’hamburguesa Agnus de Nebrasca, i sobretot de postres: la sopa de vainilla amb cremós de regalis.
Fa temps que no trobàvem un restaurant així, si aneu a l’escala no dubteu en entrar-hi. Cal que en feu reserva, quasi sempre és ple. Ah... a veure si podeu aconseguir provar el licor de regalis que fa l’Annette.
 
Gràcies! Tornem en breu a provar els plats que ens falten.


dilluns, 29 de febrer del 2016

Enoteca, Bodega i cates de vins Els Barrils * Los Barriles






 
 
Bodega, Enoteca i Cates de Vins Els Barrils.
 
Horari: de Dilluns a Dissabte de 09:00 a 13:30 i de 16:30 a 21:00h Diumenge de 9:00 a 14:00
 
Carrer Alfoli, 8 17130 L'Escala, Girona
Tel. 972770198
Situat al vell mig de l'escala, Els Barrils, és una bodega de vins i licors. Amb personal molt amable, és un lloc acollidor i agradable. Hi podeu trobar qualsevol vi , licor o cava que busqueu, el podeu comprar i en podeu fer una degustació a dins o a fora a sobre d'un barril. Recordeu que l'estiu està ple de gom a gom, per tant cal arribar-hi d'hora. Dos sales interiors amb taules.
 
Actualment la tercera generació d'una botiga celler oberta l'any 1950.
En constant evolució amb una selecció i renovació de vins, caves, ginebres, whiskys, cognacs, licors... a més de conserves i aigües
Les comandes es porten a domicili.

dilluns, 22 de febrer del 2016

Macarrons amb crema d'ou i parmesà amb carbassò - Carbonara trista




Ingredients:

·         150 g macarrons
·         1 ou gran
·         50 g parmesà ratllat
·         2 carbassons petits
·         1 ceba petita
·         Oli
·         Sal
·         Pebre negre 

 

Procediment:

Rentem el carbassó i el tallem a daus. El fregim en una paella amb oli d’oliva i un cop cuits els reservem sobre paper de cuina.
Tallem la ceba trossets ben petis. En una paella gran la sofregim. Apaguem el foc.
Posem a bullir l’aigua i que cogui la pasta.
Ara en un vol barregem l’ou i el parmesà ratllat, ha de quedar una crema espessa. Ara que la pasta ja quasi esta cuita, afegim a l’ou, dos cullerades d’aigua de la cocció de pasta, remenem.
Posem a escorre la pasta.
Tornem a escalfar la ceba, hi afegim la pasta i tot seguit el carbassó, la crema d’ou i parmesà, remenem perquè quedi quallat, però no del tot, sal pebrem i ja podem servir.!!! 

Per quantes persones: 3 persones

Dificultat:  fàcil
Temps de preparació total:  35 m
Temps de cocció: 12 m + 8 m + 12 m + 5m
 
Del blog.: pasta pels catalans, gràcies Antonella

 

Vi triat per acompanyar: Trencaclosques 2014.

dimecres, 10 de febrer del 2016

Fideus xinesos al wok amb verdures i soja




Ingredients:

·         Fideus d’arròs xinesos
·         ½ pebrot vermell
·         ½ carbassó
·         ½ porro
·         ¼ ceba
·         2 pastanagues
·         1 fulla de col - 1 branca d'api
·         Soja (en pot, líquida)
·         Oli oliva
·         sal

 

Procediment:

Posem l’aigua a bullir i quan ja arrenqui el vull abaixem el foc, posem els fideus, remenem i deixem que cogui 4 minuts. Escorre i passar aigua freda, reservar.
Tallem les verdures a bastonets. Tallem la fulla de col a tires petites (serà la ultima que afegim al wok).
Agafem el wok, posem un bon raig oli oliva, i quan sigui calent afegim les verdures, podem començar per les més dures i de mica en mica afegir-hi les altres. Afegim un bon raig de soja. Posem poca sal, ja que amb la soja ja queda fort de gust.
Quan ja estiguin al punts les verdures, afegim els fideus i un bon raig de soja més, deixem coure 2 o 3 minuts i remenem. Ja podem servir.
També hi podem afegim d’altres verdures, i fins i tot grans de sèsam, curry, cúrcuma...
 

Per quantes persones: 3 persones

Dificultat: fàcil
Temps de preparació total:  25 m
Temps de cocció:  4 m+ 15/18 m + 3 m

Vi triat per acompanyar: Pere punyetes, negre.

 

dilluns, 8 de febrer del 2016

Restaurant Extrem Figueres

 
Amanida de roquefort (menú)

 
Arròs a la cassola ( Menú)

 
Gambes a la planxa amb all i julivert (menú, però amb suplement de 6 e) molt bones!!!
 
Restaurant Extrem
C/ Oliva 72
Figueres
 
Situat on hi havia abans el restaurant la Barqueta, l'Extrem és un restaurant petitó i acollidor. Podem menjar cuina de mercat i tradicional. Amb personal amable i correcte millor feu la reserva per anar-hi. Al migdia menú a 11 e amb varietat en els plats i possibilitat d'agafar-ne algún altre amb suplements. Menu de divendres a diumenge de 21.
Tornarem per provar el cap de setmana!!

dimarts, 2 de febrer del 2016

Els FOGONS de CANADAL - LA JONQUERA


 
Una de les 3 sales on podreu menjar
 


 
Cargols a la llauna . Excelents!!!
 
 




Foie amb melmelada
 

 
Bacallà amb pebrot i tomata, amb una suau capa fina d'all i oli
 

 
Crema catalana.
 
 
Restaurant els Fogons de Canadal
Veïnat de Canadal
La Jonquera
tel. 634849731
 
Situat a les afores de la Jonquera al veïnat de Canadal, a prop del outlet, està situat pujant una petita muntanyeta. Amb terrassa per l’estiu, tan hi podem anar en família, com a un dinar de negocis, com a un dinar romàntic. Millor prèvia reserva.
Personal amable i servicial. No teníem taula reservada, i abans del previst, ja vam poder-hi dinar (fent un petit vermut a la terrassa).
Cuina de mercat i tradicional. Heu de provar els cargols a la llauna i el bacallà amb pebrot i tomata.
També comentar que se’ls van acabar els cargols (era ple tot el local, no era d’estranyar i eren boníssims)... però als 5 minuts d’haver-nos pres nota, el cambrer ens va venir a dir, que n’havien dut més. (Tot un detall).
Bona relació qualitat preu. Extensa carta de vins. I fins i tot menu de cap de setmana de 21 e.
Amb pàrquing i terrassa.